Sista dagen i Shanghai

Nu ar det slut pa aventyret...

...och ett aventyr har det verkligen varit. Har blivit rik pa upplevelser under tiden har. Mera skinn pa nasan har jag nog ocksa :) Plus att jag uppskattar Finland sa otroligt mycket mera nu. Familjen och vannerna i en trygg omgivning betyder allt!

Ikvall klockan 11 finsk tid (klockan 4 pa morgonen har) stiger Iira och jag upp ur vara harda sangar, hoppar i duschen och packar det sista. Sedan ska vi tynga i oss lite croissanter och slapa ner vara kappsackar till receptionen. Dessutom sa funkar inte hissen, vilket betyder att vi ska bara dom ner for trappan (puuust).  Tur att vi bor pa andra vaningen. Klockan 6 pa morgonen kommer Mr. Xhu och hamtar oss for att skjutsa oss till flygfaltet (vilken lyx med privatchauffor, eller hur?) Sedan galler det bara att halla tummarna for att kappsacken inte vager 50 kg :D Efter att incheckningen ar avklarad ska vi ga kika pa parfymer, eftersom bade Iira och jag behover en ny. Klockan 10.00 borde planet lyfta fran kinesisk mark och styra nosen mot Finland, jihoo :)

Klockan 15.00 finsk tid, efter en 10-timmars flygresa landar vi pa Helsingfors-Vanda flygfalt och kliver ur planet med varsitt jattestort smile i facet, hihi. Hall tummarna for att planet ar i tid sa att jag hinner till Vasa-flyget som avgar 16.25. Klockan 17.15 satter jag fotterna pa Vasalandsk mark och drar ett djupt andetag for att fa bort alla avgaser ur lungorna, hehe. UNDERBART ska det bli! Mamma, pappa och lillebrorsan vantar pa mig pa flygfaltet och hemma vantar massor med god mat.

Sondagen kommer att ga at till att traffa Linda och sakert Sissa ocksa (visst?) och kanske Cessi (?). Tar dagen som den kommer, ar sakert bara sa glad att vara hemma igen.

Ses snart <3

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en jättefin fredag!

2008-05-23 @ 10:23:32
URL: http://lisalisalisa.blogg.se
Postat av: Sisu

Jag e ledig på söndag så du kan räkna med att bli tvungen att träffa mig också och bli intervjuad hehe ;) spara på rösten haha. Välkommen hem!

2008-05-23 @ 17:55:45
URL: http://cissabelle.blogg.se
Postat av: cessi

jag jobbar ändra till 21.30 imorgon tyvärr! men vi får ju höras nå! :-)

2008-05-24 @ 23:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0