Internetcafe

Nu har vi antligen hittat ett Internet cafe att sitta och mogla pa. Det fanns tydligen ett tvars over vagen, mittemot hotellet. Vet inte vad det kostar annu, men det aterstar att se :) Men det fanns inte en enda skylt sa de var inte sa konstigt att vi inte hittade hit! Man gick in i en liten grand dar det satt en gubbe bakom en disk, av gubben fick man ett kort. Sedan gick vi upp for en skranglig trappa och da kom vi till en megastor datasal med sakert 100 datorer. Vid disken skulle man visa upp sitt id och sa fick man en kod som man knappade in pa datorn. Sa nu har vi suttit har kanske i en timme. Finns inte sa mycket annat att gora for det ar regnigt och trakigt vader idag.
 
Imorgon ska vi till Hangzhou, som lar ska vara jattevackert! Dagarna gar valdigt langsamt nu, vantar mest pa att komma hem igen. Det varsta av allt ar att man alltid vaknar sa tidigt for att det ar en massa ljud. Iira somnar ocksa ganska tidigt, men jag som ar en nattugla ligger och vrider och vander pa mig i sangen utan att vara i narheten av att somna. Borjar nog ha ganska allvarlig somnbrist nu tror jag! Ska bli helt obeskrivligt skont att komma hem till min egen sang opch sova ut. Na, de bara 5 dagar kvar har nu! Kommer att kannas konstigt att fara harifran och veta att man knappast kommer hit mera. Men OJ vad jag uppskattar Finland efter denna upplevelse. Nog har vi det bra. Har inte riktit fattat hur bra man har det fore nu, familjen, kompisar, bekanta och naturen som man har kring sig. Ocksa den trygghet vi far fran alla stod, man ar aldrig ensam, det finns alltid nagon att soka hjalp fran! Det ar lite annat an i Kina det.

Pa fredag var vi till copymarket for att soka efter ett jacka at Linda. De hade lovat att de skulle satta undan en jacka i ratt farg och storlek at mig tills fora veckan. Men tror ni att de hade nan jacka? NEJ, sjalvklart inte. Na, jag tankte att jag tar en annan farg istallet och fragade om de hade samma modell och storlek i svart. Flickan klattrade upp for en stege genom ett hal i taket och sokte. En gubbe lamnade med oss nere i butiken. Efter ett tag ropade flickan nagot och kom ner tillbaka utan jacka. Da fick gubben eld i baken och klattrade upp dit sjalv. Han var dar vaaaldigt lange och Iira och jag funderade vad han riktigt gjorde, for det hordes mystiska ljud uppifran. Tillsist kom han ner med en jacka. Jag provade den och markte direkt att det inte var ratt storlek. Jag kollade pa etiketten och dar syntes det att han hade ritat over X i XL. Da blev jag helt TOKIG! Det bara brast. Jag skrek at gubben "du you think you can fool me, di you think I'm stupid blablabla" Han bara stirrade dumt och jag hade lust att sla honom. Tillsist sa jag "bad shop" och stegade ut! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH Kineser alltsa! Inte ar det konstigt att man blir tokig. Jag forsokte mitt basta for att hitta en likadan jacka i en annan butik, men tyvarr sa fanns det inte :( Ska annu kolla pa den andra copymarketen. Slutsatsen av detta: lita aldrig pa en kines (atminstone inte pa copymarket)

Har haft sadar smatt i nerverna med alla kineser pa sista tiden om jag ska va arlig. Aldrig att jag skulle ha skrikit nagon rakt upp i ansiktet forr. Tror iaf att jag har varit ganska lugn, men har har nerverna flyttats till utsidan av kroppen och jag blir tokig for minsta lilla. Speciellt nar de inte fattar vad man vill for att de inte kan ett ord engelska. BAH! Nu ska jag sluta och ga kopa nanting att ata, for hungrig ar jag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men öööh påriktit... ritat över?!? Oj huhhu! Ville berätta en konsti historia om när han sku köp nå t-skjortor å.. berättar den sen. Men dom verkar ju no va liiite skumma alltså!!

2008-05-18 @ 13:14:47
URL: http://lindulii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0