Väderväxlingar

Hade väckning klockan 8.45. Jag vaknade klockan 8.44 och var supertrött, suck! Här har varit massor med ljud hela natten. Det är biltutor, karaokesjungande, skrikande människor osv... allt hörs in hit :S Nå, det var bara att stiga upp och försöka göra sig i ordning så att man kan visa sig för allmänheten :) När vi öppnade gardinerna såg vi att vädret var mulet och tråkigt. Typiskt så hade jag plockat fram en klänning och tights som jag hade tänkt ha på mig. Det var nog bara att sätta in de kläderna i skåpet igen och plocka fram jeansen igen, suck! Jag som hade sett framemot en riktigt solig och fin dag!


Skolan har jag inget speciellt att säga om, var helt ok lektion. Iira och jag är nästan de ända som säger något på timmarna och det gör vi bara för att vi "måste", för vi skäms så mycket när ingen annan öppnar munnen.


På den två timmar och tio minuter långa lunchpausen gick vi vår vana trogen till "vårt" centrum och åt nudelsoppa. Den är alltid lika god! Önskar att jag kunde laga sån hemma också! Borde gå en matlagningskurs här och lära sig laga all god mat de har här. Deras kryddning är något helt annat än den som vi använder. På samma gång som vi var i vårt köpcentrum handlade vi också, som vanligt blev det frukt och yoghurt.


Jo, det glömde jag att säga. Medan vi gick till köpcentret (tar kanske 20 minuter) började det regna och vi hade inga paraplyn med oss, kul alltså! Det var mysigt att sitta och äta med helt vått hår och kläder. Ni kan ju gissa hur snygg frisyr jag hade sen då det torkade. Superkort pannlugg och fluffhår, mycket stiligt! Sedan då vi skulle gå hem igen så regnade det fortsättningsvis... så då blev det håret ännu vackrare och skorna ännu surare. Direkt vi kom till rummet satte jag upp håret i hästsvans och diademet åkte på, haha. Det går ju inte att visa sej med fluffhår! Inte för att någon skulle bry sig, men man känner sig så uu.


Det tog HÅRT emot att gå iväg till kinesiskan, men vi hade ju inte direkt något val. Så vi satte två timmar i det iskalla klassrummet och upprepade turvis en massa kinesiska bokstäver och ord. Jättekul! Det här språket är helt otroligt. Det finns fyra olika apostrofer och beroende på vilken apostrof man använder betyder orden olika saker och man skall uttala dem på olika sätt. Förstår inte hur jag skall komma igenom tenten?! Nå det är ett senare problem!


Det var egentligen meningen att vi skulle ha farit och tränat idag efter skolan, men det blev inget av det eftersom Iira inte är i skick ännu. Hoppas att hon bli bättre snart! Vi var till apoteket idag också och köpte någon dundermedicin åt henne så kanske den hjälper :) Undrar vad den innehåller för droger, haha. Nää, dom lär ju ska ha bra naturmediciner här faktiskt, så får se om det stämmer nu då! Jag hoppas ännu också att jag inte blir smittad, är lite orolig nog för det är jättemånga som är förkylda just nu.


Så vi har varit tråkiga ikväll och bara suttit på hotellrummet, läst en bunt med papper om den kinesiska kulturen, tvättat en maskin med kläder och ätit ananas. Blev lite förvånade när vi läste igenom bunten med papper för det verkar typ som om kineserna har kommit på allt! Porslin, kompassen, krutet, silke, papper, naturmedicin osv... Är det inte egyptierna som kommit på papper? Eller är jag helt ute och seglar?


Kommentarer
Postat av: Sisu

Egyptierna var väl mer inne på detdär med papyrus tror jag? :o

2008-03-16 @ 10:20:48
URL: http://cissabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0