Tygmarknad

Idag har det känts lite bättre som tur! Sov gott inatt och stördes bara lite av byggjobbarna :) Hade väckning klockan 10 och steg till och med upp direkt. Vi fixade oss i ordning och gick ut för att hoppa på bussen till tygmarknaden. Jag gick först och tog ut pengar från automaten så att jag skulle kunna köpa något...men...automaten ville inte ge mig några pengar utan spottade bara ut ett kvitto där det såg ut som om det hade tagits pengar från mitt konto. Hm, då blev man ju lite fundersam! Nå, jag fick helt enkelt fara utan pengar till tygmarknaden och vi filosoferade att det kanske bara är bra, för då hinner jag fundera ut exakt vad jag vill ha och vet lite om utbudet. Vi skulle ju träffa Karolin halv 12, men bussresan tog längre än vi hade trott, så denhär gången var det vi som var försenade, hups :) Nå, vi behövde ju inte skämmas... fast de gjorde jag iaf!


Tygmarknaden var i en stor byggnad och området var sjaskigt! Där fanns tre våningar som var fullproppade med en massa butiker som helt enkelt sydde upp kläder och där fanns hur mycket tyger att välja på som helst. Kommer att bli så svårt att bestämma sig! Det var bra att fara dit med Karolin så fick vi veta lite hur mycket man skall betala. Måste säga att Karolin är väldigt hård på att pruta :) Men det ska man ju vara här också! Vi blir skickligare och skickligare för var dag som går :D Innan vi kommer härifrån är vi väl proffs, haha! Funderade just att vi kommer att börja pruta i Finland också och sen när de inte springer efter oss och säger att vi får varan för det pris vi bjuder är vi säkert helt förvånade, haha. Nä, men man kan ju alltid försöka pruta i Finland också, lite rabatt kan man ju få.


Jag köpte ingenting idag, men Karolin sydde upp en klänning för 24 euro. Den blir säkert jättefin! Går till knäna med halterneck i ljusblått. Hon kinkade ganska länge innan hon fick den till det priset och innan hon fick dem att förstå hur hon ville ha den. Jag hittade ett jättefint tyg med rosa blommor på som jag vill göra en klänning av. Problemet är bara att välja ut modell! Kommer att bli supersvårt. Jag har också bestämt att låta sy upp en jacka (eller två :D) men där har jag samma problem; vet inte riktigt hur jag vill att den ska se ut. Karolin handlade också en kinesisk klänning i ett jättefint rött tyg med svarta blommor. Jag skulle gärna också ha en sån, men jag har kommit fram till att jag skulle se ut som en korv i den, hehe... så tror att jag skippar det faktist.


Vi yrade och på där ett tag och kom fram till att Shanghai sista slutligen är ganska litet, för vi träffade på Anne och hennes mamma medan vi var där och Karolin träffade också en annan bekant! Man skulle inte tro att man ser någon bekant i en såhär stor stad! Efter ett tag tyckte vi att vi var färdiga där och Karolin tog tunnelbanan hem, medan vi tog tunnelbanan till de franska kvarteren. Vi trodde att vi skulle komma upp nära dem, men vi kände inte alls igen oss dit vi kom. Vi försökte läsa kartan och trodde att vi gick åt rätt håll. Men när vi kom till nästa stora korsning kom vi fram till att vi såklart hade gått åt fel håll, suck! Vi + karta = dålig kombination! Nå vi vände kartan åt rätt håll och hittade till sist till franska kvarteren. Det var första gången vi såg dem i dagsljus idag, men jag tycket att de var mysigare på kvällen nästan. Vi gick och åt på en restaurang som hette Simply Thai, där åt vi nudlar med broiler, gott var det! Efter maten funderade vi på vad vi skulle göra och självklart kom vi fram till att vi tar metron till Whisk (där vi åt brownien) och tar en efterrätt, hehe :) Idag blev det en "Chocolate Therapy", som var en stor chokladkaka med extra choklad som serverades med en klick vaniljvisp och ett krispigt havreflarn. Den var minst lika god som brownien!! Jag måste nog testa varenda efterrätt de har där!! Kaféet borde komma till Finland, för jag har aldrig ätit så goda chokladefterrätter som där!! Dom är himmelska! Vi satt där en stund och njöt och sedan hoppade vi på tunnelbanan hem.


När vi kom hit kollade jag direkt nätbanken och som tur hade pengarna inte dragits från mitt konto, huh! Nu har vi just tvättat en maskin kläder, varit och tagit ut pengar (blev en succé denna gång) och handlat. Nu ska jag gå i duschen och ha ansiktsmask tror jag. Känns som om jag borde ta hand om min hy lite också! Imorgon ska vi kanske fara till akvariet och kolla på hajar :) Men de har lovat hård vind och regn tills imoron, så vet inte om vi orkar göra något speciellt om regnet öser ner. Staden blir så dyster då! Hoppas att de har förutspått vädret helt fel och att solen skiner då jag öppnar ögonen imorgon.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får passa på å handla skräddarsydda kläder nu då har chansen! :) Å tyger... får man alltså köpa bara tyger där också? Hm kanske man kunde få göra en beställning på en bit vackert kinesiskt tyg? (eftersom jag..ehm..skall börja brinna för mitt sömmande... :P) Fast du har säkert supermycke att släpa hem sen iaf så... Äh.. glöm det :D hursomhelst, ha så kul med hajjarna!

2008-03-29 @ 19:38:18
Postat av: Anonym

(ps. det anonyma inlägget e av Staif...men det kanske du gissade)

2008-03-29 @ 19:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0