Två bilder beskriver dagen

Gooodis

Kinesisk konst

Som nämnt i rubriken, kan dagen bäst sammanfattas med två bilder. Nedan kommer förklaringen till dem, vaschegoo o läs:


Hade väckning klockan 7.45, fick knappt upp ögonen, men var tvungen att stiga upp iaf för att fara på en urtråkig historielektion. Inatt har jag drömt nån mystisk dröm om en familj som försökte bli av med en amulett som gav en förbannelse över familjen... alltså hjälp, varifrån får man allting?


Eftersom det var varmt igår trodde vi att det skulle vara varmt idag också! Men oj så fel vi hade, solen sken nog men det var KALLT! Vi hade satt på oss tights och klänningar, vilket resulterade i att vi satt och huttrade i klassen. Så efter att lektionen var slut gick vi kvickt till hotellet och slängde på oss jeans och varma tröjor och jackor, suck! Jag vill ha vår nu!


Vi gick som vanligt till vårt centrum på lunchpausen och åt varsin nudelsoppa. Servitriserna har börjat känna igen oss nu så de har alltid fnatt då vi kommer och beställer våra soppor :D Dom e så goda att man bara måste ta en sån! Vi har tänkt flera kvällar i rad att vi ska äta någon annan lunch imorgon, men när man e snål på en soppa så e man. Då måste man bara äta en, haha! Efter lunchen handlade vi mera frukt, vi tänkte att vi ska vara duktiga och äta mycket frukt nu...


Tillbaka i skolan och en superdupermega tråkig kulturlektion. Vi har fått en bunt med papper som läraren har kopierat från en bok. Från den sitter han och läser högt medan vi lyssnar. Efter typ varje mening sätter han in "see, you see eller okey". Boken är dessutom ibland skriven i jag-form, ni kan ju tänka er hur dumt det låter när han sitter och läser "when I visited the Japanese Garden, I...", precis som om det skulle vara han som skrivit boken. IDIOT! Gissa om man fick tråkigt. Om ni tittar på den andra bilden med blommorna i mitt häfte kan ni se vad jag satt och gjorde hela lektionen, haha :D Det var ganska passande att han läste om kinesisk konst åt oss, visst e jag talangfull, muah!  


Efter den ändlösa (oookey, mina fantasier är inte riktigt normala idag... om ni förstår vad jag tycket att är så roligt med ändlösa?!) lektionen gick vi till hotellet efter träningsväskorna. Idag var det XT 1 på schemat. Var helt bra, men jag har lyckats med konststycket att få en blåsa under stortån så det kändes lite när vi hoppade och på där :S Hoppas att den läker snart! När träningen var slut gick vi till Food Republic (det stället som fungerar med ett laddningsbart kort) och dagens middag bestod av kött och ris i tomatsås. Gottgotigottgott :) Jag berättade ju att det finns Burger King på samma ställe också, o gissa vem vi såg där idag? Jo, vår fettoklasskompis med sina kompanjoner gubbin och haggan (hon som vi hatar mest av alla, som är förlovad och inte ens försöker prata svenska). Vi skyndade snabbt därifrån så att de inte skulle se oss. Men måste säga att det skulle vara roligt att fråga hur franskisarna och hamburgaren smakade inför hela klassen sen, muahahahaaa. Jag elak? Nä, int vet ja nu det... Jag känner att den lilla djävulen som bor inom mej har stuckit ut sina horn idag :P


När vi hoppade av bussen hemma kände Iira och jag ett stort SUUUUUUG efter choklad! Men stronga som vi trodde att vi var gick vi förbi butiken och raka vägen till hotellrummet. Väl där kollade vi våra mail och tjatade hela tiden om Fazeeers blååå, Snickeeers, Choklaaaa osv... Det gjorde ju inte direkt oss mindre snåla! Dessutom fungerade inte Sydväst mailen idag heller (har inte funkat på en vecka nu) så det blev pricken över i:t och vi gjorde ett snabbt beslut att gå iväg till butiken. Först skickade vi ett hatmail till vår lärare och klagade över att ingenting i vår skitskola funkar! Sedan gick vi (med långa steg och ett beslutsamt uttryck i ansiktet) till butiken, plockade åt oss fyra chokladstänger och gick till kassan. Innan vi var ute ur butiken hade vi slitit upp en förpackning och när vi var på hotellet igen var den ena chokladstången redan slut, haha :D Därför är det bara tre stänger på den andra bilden! Nu har jag just slukat alla stänger och känner ett lätt illamående... fast jag ångrar ingenting. Idag var en sån dag när det inte skulle ha gått utan godis!


Imorgon ska vi fara till Shanghai Science & Technology Museum, hoppas att det är intressantare än Shanghai Museum! Fast det är jag ganska säker på att det är! Borde vara något liknande som Heureka i H:fors och det är ju ett skojigt ställe. Nu ska jag hoppa omkring i hotellrummet lite och skrika eller göra apminer, känner för det bara :D Iira sitter brevid mig och sjunger så falskt hon kan och får konstiga ryck emellanåt, hohohooo. Vi är helt enkelt inte normala och här i Kina har alla spärrar släppt, eftersom alla är så konstiga.


Slut för idag. Kuckelimuck (kände för att skriva det, vet att det inte passar in!)


Kommentarer
Postat av: Sisu

Ah vilket underbart inlägg. Har själv jobbat 8.45-20.00 idag, så jag har också nån slags trött-fnatt just nu.. Oj oj!

2008-03-26 @ 19:40:04
URL: http://cissabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0