Tisdag

Bla, idag har jag ingen lust att blogga! Men tvingar mej sjalv att gora det iaf... Det ar ju roligt att ha det sen sa att jag kommer ihag precis vad som hander dag for dag. Som ni marker sitter jag pa det internationella centret for studeranden och jag behover helt grymt mycket pa wc. Men de var nat fel pa wc-dorren, sa den gick inte att fa upp. GAAAAAH. Snart kommer de i byxorna tror jag :D De val nog bara att kniiipa nu, hehe! Snart far jag lov att ga pa pojkarnas wc, om deras funkar vill saga. Hm.. eller kanske det finns nagon wc i nedre vaningen, maste nog ga utforska det efter dethar.

Hm.. var just ner och fragade om det finns nagon wc dar, men nepp. Nu kom de iaf och kollade pa wc-dorren, men de star nog bara dar och ser lika forundrade ut som jag gjorde, sa jag fortsatter att kniiipa :)

Vad har hant idag da? Inget speciellt egentligen. Borjade skolan klockan nio med kinesisk historia. Det var minst sagt slott! Lararen mollade en massa och man orkade inte riktit hanga med, hon hoppade fran ett stalle till ett annat hela tiden sa fast man skulle ha velat hanga med var det svart.

Aaaaah, nu har jag varit pa wc :) Jee, de fick upp dorren, huh!

Ja, lektionen i kinesisk historia kandes evighetslang! Det ar alldeles for langa lektioner nar de ar 2 timmar och 10 minuter. Som tur hade vi iaf en tiominuters paus. Hm.. jag har val inte berattat annat om min klass an att de ar finnjunttar. Kan ju gora det nu da nar man kanner dem lite battre.

Som sagt sa finns det tre karar, en av dem misstanker vi att ar bog, han pratar feminint, ror sig feminint och ser helt enkelt lojlig ut pa nagot satt. Vi sag honom ocksa en gang nar han rokte en tobak och da holl han i den med tva fingrar och spretade med lillfingret (sa som musik-johan brukade gora i hogstadiet och gymnasiet). Han kallar vi alltsa helt logiskt for "bogen" :) Han hanger med en tjej som har platinablont har och som ar superkort. Hon tror nog att hon ar ganska fin av sej, men egentligen har hon smaken i baken. Dessa tva slapar i sin tur pa "plugghasten". Hon ar val egentligen ingen plugghast, men ser ut som en typisk nord. Runda brillor, tanndstallning (tagrals) och dalig kladstil. De bildar ett gang.

Andra karn heter Ville och honom kallar vi for "gubbin", for han ser ut som en san. Han ar kort och har blont har som han har vattenkammat bakat (han ar MYCKET attraktiv med andra ord :P) Trots sitt utseende ar han nog ganska schysst, eller han ar den enda som pratar svenska med oss, fast han inte kan sa bra. Man far ganska fnatt nar han typ sager saker som "alla har planterat sig i grupper". Vi ar ocksa lite radda for att han skall borja hanga efter oss, for han har pratat orovackande mycket med oss pa sista tiden, haha. Han hanger med "fettot", som helt enkelt ar fet. Dessa tva hanger ocksa med "hon som ar forlovad". Henne hatar vi typ mest av alla bara for att hon ser otrevlig ut och aldrig halsar om man sjalv inte halsar forst. Hon heter by the way Annukka. Det kanns som hon tror att hon ar battre an alla andra bara for att hon stoltserar med en ring pa fingret. Pyttsan heller, jag skulle nog vilja se hennes kar inna jag blir avis pa henne. Dessutom sa sa hon en gang att "ma en edes yrita puhua ruottia". Det sa hon efter att jag berattat att jag ar svensk och inte egentligen pratar finska, men att jag nog forsoker. Gissa om man blev stord!!! Dessa bildar ett andra gang.

Den tredje karn heter Jouni och hanger alltid tillsammans med en annan tjej. Vi har funderat lange pa om de ar ett par, men inte kommit fram till nagot svar annu. De kallar vi sjalvklart for "paret". De bildar ocksa ett gang.

Sedan finns det ett gang som heter "bossganget", dar en sjalvklart ar boss. Hon har alltid nagot att saga och kommentera, vilket gar en pa nerverna. Med sig har hon tva andra, som jag inte har nagot speciellt att saga om annu.

Sedan finns det ocksa de "varldsvana", de ar alltid bara de tva och har varit till Beijing fore de kom till Shanghai. De verkar nog vara helt okej faktist, de gor det mesta pa egen hand, precis som Iira och jag.

Vem mer... jo, det finns ett gang som alltid bestar av tre personer. En av dem ar alltid riktit tipptopp och hon ar nagot av klassens fina dam :) Har varken nagot gott eller ont att saga om dem...

Och sa finns det forstas Anna och Outi, de tva flickorna som vi tog med till IKEA den forsta veckan. De ar val helt okej, men vi har nu markt att de aaaalskar att supa och typ har kommit hit for att fa gora det. Sa nu hanger vi nog inte med dem sa mycket mer... Dessutom klar de sig som finnar. Som exempel hade Anna idag pa sig rutiga byxor, ett par sneakers (sandar klumpig modell ni vet, ja kommer inte alls pa vad de heter for tillfallet), en ljusbla college dar det star fcuk, en svart-vit jerusalemscarf kring halsen, en rosa slinga i haret och en vaska i alla regnbagens farger. Sa ni kan ju tanka er hur snyggt det ar...inte!

Sa ar det ju da Iira och jag, som alla sakert hatar. Det kanns lite som om de tycker att vi ar aningen overlagsna dem (det ar vi ju ocksa, moahahahahaaa) Na men jag tror faktiskt inte att nagon direkt gillar oss, fast ingen kanner ju oss heller sa, hehe och dom lar inte borja kanna oss heller for vi haller nog oss lite pa avstand :)

Det var i stora drag var klass, verkar den inte vara underbar?

Okej, nu ska jag fortsatta med dagens program. Efter forsta lektionen bar det ivag till Trust-Mart, det stora supermarketen. Forst at vi pa vart stammisstalle, den japanska restaurangkedjan. Nu har jag antligen lart mig namnet ocksa, den heter Ajisen Ramen. Idag blev det nudelsoppa med gronsaker, yummie! Efter det handlade vi lite frukter + shampoo, balsam och duschgel. Snabbt gick vi och slangde in vara saker pa rummet och sedan var det bara att ga tillbaka till skolan for dagens andra lektion; Chinese culture. Var val...sadar, battre an historielektionen i varje fall. Direkt nar lektionen var slut hastade vi ivag till centret dar jag nu sitter, men da var datasalen full. Finnarna har ockuperat dethar stallet nu, bla! Sa da var det bara att ga hem igen. Vi tyngde i oss lite ananas och jordgubbar + en morot och spelade lite Harpan :) Efter ett tag gjorde vi ett nytt forsok att ga till centret. Pa vagen hit kom vi pa att vi skulle prova pa att ata lite gatumat. Idag testade vi pa "kottpinnar" som de grillar i varje gathorn. Vi valde en med kott och en med broiler. Jattemumsiga var de! Kommer vi helt sakert att ata igen. Vi sag ocksa nagra underliga vita bollar som de tillagade i en stekpanna med sma hal. Vi testade varsin san ocksa, de kommer vi nog inte att ta igen. De smakade nastan ingenting...vi tror att det var nagonsorts fisk inne i dom, men vi ar verkligen inte sakra... Hoppas att vi inte har atit typ grodhjarna bara xD

Ja, det var dagens program, imorgon ar det copymarket som galler! Da kommer jag forhoppningsvis hem med nagot fynd! Borde kopa en vaska som gar att ha som traningsvaska, det ar sa jobbigt att slapa alla sina saker i en plastpase.

Ja forresten sa ar var och varannan i klassen sadar halvsjuka :S Nu verkar det som om Iira har fatt en slang av flunssan ocksa, hon har sjuk hals och snuva, usch da! Hoppas verkligen att mitt immunforsvar orkar sta emot alla bobbor! Hittills kanner jag mig iaf pigg och kry :)

Det blev ju ett langt inlagg fast jag inte egentligen orkade skriva... nar man engang far upp farten sa gar det nog, hehe. Jag tycker bara synd om er som laser det, for det ar ju inte direkt intressant.

Baj Baj Appelpaj (naaamm appelpaj!)


Kommentarer
Postat av: Linda

Jo allt e intressant :D Fortsätt i samma stil bara! Å sätt in lite mer detaljer ännu, haha :D

2008-03-11 @ 13:10:00
URL: http://lindulii.blogg.se
Postat av: Sisu

Hahahah, dom kommer antagligen att hata finlandssvenskar ännu mer än förr efter att dom ser att deras "fördomar" e sanna! (Klär sig bättre än dem, uppför sig bättre och kan fler språk osv osv) HAHA :D

2008-03-11 @ 22:34:15
URL: http://cissabelle.blogg.se
Postat av: Linda

You´ve got mail! Kolla din sydvästmail, vet int om du brukar gör de :D

2008-03-11 @ 23:50:33
URL: http://lindulii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0