Super Brand Mall

Idag har det varit regnigt, grått och dystert i Shanghai. Det gjorde inte så mycket för oss, vi har ändå bara varit inomhus i Super Brand Mall. Lite jobbigt var det förstås att gå till metron, men... inte ska man klaga för lite regn. Var skönt att fara iväg någonstans idag för gårdagen var så slö. Vi startade kring 11 och var framme på Pudongsidan vid 12-tiden.


Mitt hår såg helt grymt ut, för min pannlugg var alldeles för lång. Anne tipsade om en bra frissa i Super Brand Mall, så vi styrde stegen ditåt först. Måste säga att det var en ganska intressant upplevelse att fara till frissan här :) Det var en person som tog emot mej, som pratade helt bra engelska. Åt henne förklarade jag också hur jag ville klippa mej, därför tog jag förgivet att hon skulle klippa mej också. Nå, sedan skickades jag iväg med en annan person till hårtvätt, vilket var superskönt! Sedan sattes jag i en frissastol och en tredje person kom och satte på mej ett såndär skynke. Efter det kom en fjärde person, som tydligen skulle klippa mej. Han var verkligen en personlighet :) Riktigt stylish med jeans, en knallrosa skjorta och en vit kavaj ovanpå. Alla som jobbade där hade självklart jättefint och stylat hår! Först klippte han mej när jag hade vått hår. Han tog bara ca en cent och pannluggen då förstås, allt gick jättesmidigt och pojken såg ut som om han var född med saxen i hand :) Medan han klippte var det hela tiden två andra som stod och såg på. När han var klar med klippningen kom samma pojke som tvättade håret och fönade det torrt. Sedan kom han som klippte mej tillbaka och klippte lite till, fixade till allt som behövdes. Däremellan var det en femte person som borstade bort hår från ansiktet, hehe. När han hade fixat till klippningen trodde jag att han var klar, men nej, då började han föna mitt hår igen och fixade dit prinsesslockar. Hur kan de göra sånt bara med hjälp av en borste? Jag förstår inte! Nåjaa, fint blev det iaf, ska bli intressant att styla det själv imorgon! Jag tänkte börja skratta för mig själv när han klippte mej för han sjöng nästan hela tiden med i låtarna som spelades på radion, haha :D Denna prinsessbehandling hade ett pris på 9 euro!


Efter min klippning hade vi ett nytt projekt att utföra; nämligen att hitta träningsskor åt Iira. Det var inte det lättaste! Fast det finns ett "Sport City" inne i köpcentret med alla sportaffärer man kan tänka sej så var det väääldigt svårt att hitta skor. Vet ni varför? Jo, de har inga större storlekar än 38,5 och Iira har 39 eller 40! Tillsist hittade hon ett par skor (som egentligen var för män, men vad gör nu det) som var helt fina och bekväma. Hon frågade efter andra skon, men då sa expediten att dom inte har den! Ooooookej, vi trodde att han måste ha missförstått oss. Om de har ena skon måste de ju ha andra skulle man ju tycka! Så vi frågade en kinesisk flicka om hon kunde fråga expediten om Iira kan få pröva båda skorna! Men NEE, det var tydligen så att det inte hade båda skorna av den modellen (?!) Bara den ena skon som stod framme på utställning. Oj huhuh, allt ska man vara med om! Nå tillsist hittade hon ett annat par som de hade båda skorna av och som passade :) så nu kan vi fara och träna, jei!


Här är det också ett stort projekt att betala för en vara! Först skriver dom ut ett kvitto, sedan skall man gå till en annan kassa och betala, därifrån får man ett annat kvitto på att varan är betald. Sedan går man tillbaka där man hittade varan, ger expediten kvittot och tillsist får man äntligen varan i en påse och kan gå därifrån.


Efter att jag hade klippt mej och Iira hade hittat träningsskor bestämde vi oss för att gå äta. Vi gick till en italiensk restaurang som Karolin rekommenderade. Den var lugn och mysig och hade superfin utsikt över floden och alla skyskrapor. Maten var dessutom helt underbar! Vi åt pennepasta med broiler och svamp, som smakade suveränt. Enda felet var att portionen var jätteliten :P Medan vi åt såg vi att folk beställde in en ostkaka som såg helt ljuvligt god ut och vi bestämde oss för att ta en sån (de ju ändå lördag idag :) alltid har man någon ursäkt, hihi) Den var GOD och med GOD menar jag himmelsktunderbarsuveräntperfekt GOD! Ni ska få se bild på den. Den riktigt smälte i munnen! Den var sådär krämig och luftig på samma gång.  Mmmmmmm, snålvattnet börjar rinna då jag tänker på den.


Efter maten forsatte vår shoppingtur med ett besök till en bokhandel. Där köpte jag en bok som lät sådär passligt löjlig och romantisk. Ska handla om två teenage sweetharts som aldrig riktigt berättat åt varandra hur de känner. Årtal senare träffas dom igen... och ja, ni kan ju säkert tänka er ungefär hur den slutar också :) Hoppas att den är bra iaf!


Sedan snubblade vi över en Toni & Guy frissasalong och självklart var vi tvungna att gå in och dregla över produkterna. Uuuups, jag råkade visst köpa ett spray, ett mousse och ett spray som skyddar mot värmebehandling. Heh, så kan det gå! Blev typ 40 euro tillsammans! Ajabaja Nina! Inte alls bra! (joo, de var visst bra, jag e så nöjd så!) Så nu ska det bli ännu roligare att styla håret imorgon! Bestämde mej också för att kaaanske fara dit och klippa mej före vi far härifrån, men får se om det bli av. Borde ju passa på att skämma bort sig lite när man är här också, det är ju inte varje dag man har tillgång till en Toni & Guy frisörsalong (de kunde dessutom bra engelska där) Ni märker, jag har redan börjat med en övertalningskampanj mot mig själv :D


Super Brand Mall måste nog vara mitt favoritshoppingställe här! Det finns allt där! Det finns till och med en rink där man kan åka skridskor (!!!!!!!) därinne och så finns det en biograf (:D) på åttonde våningen. Så man saknar inte mycket när man traskar omkring där.


När våra fötter började skrika av att de var sjuka, förstod vi att det var dags att fara iväg hem, så det gjorde vi! Nu sitter vi här i rummet och jag har just tyngt i mej ett äpple och en croissant. Snart ska jag krypa ner i sängen med min nya bok, mysigt värre! Imorgon ska vi och titta på tygmarknaden med Karolin & co.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0