Söndag

Det är konstigt här, det märks aldrig viken dag som är vilken. Hemma märker man alltid när det är söndag för att allting är extra slött då! Inga butiker är uppe och det är inte så mycket människor i farten. Här är det ingen skillnad på veckodag och helg, man måste ändå alltid tränga sig fram :)


Idag har vi inte heller hittat på något speciellt. Imorse vaknade jag klockan halv 11 och var utvilad! Det var längesedan jag känt den känslan! Självklart har byggubbarna bultat och bankat, men jag var för trött för att bry mej! Vi steg upp, åt morgonmål, klädde på oss och gick ut till bussen för att fara till gymmet på ett XT 1 pass. Det var lika bra som vanligt! Efter gymmet gick vi som vanligt för att få i oss en matbit. För att få lite omväxling i våra matvanor tänkte vi att vi prövar någon annan restaurang än Swensen's. I bottenvåningen på köpcentret där gymmet är finns det fullt med restauranger, allt ifrån Burger King till lite finare mat. Vi tog oss ner dit och gick runt och kollade. Vi hittade ett ställe som såg ut att ha god kinesisk mat. Alla restauranger där fungerar med ett kort som man laddar med en valbar summa och sedan betalar med. D.v.s. man går till den restaurang man vill, väljer ut det man vill äta och sedan drar dom summan från kortet.  Enkelt va?! Men det var inte så enkelt att lista ut det för oss! Det tog ett bra tag innan vi hade fattat hur systemet fungerade och fått ett kort köpt åt oss, speciellt när alla försökte förklara det på kinesiska :) Vi stod där som två frågetecken, haha! Nå, tillslut fick vi maten och den var god, ris och en sorts broilergryta på en "hot plate". Maten kostade 1,60 euro och drickan 0,60 cent! Det var nog det billigaste hittills nästan.


Efter maten for vi hem igen, slängde in väskorna i rummet och gick iväg till vårt centrum för att handla lite. Det var FULLT med folk i butiken och så varmt att svetten bara rann. Jag hoppas verkligen att de har luftkonditionering där och att de sätter på den väldigt snart! Det har varit varmare väder här idag också, skönt! Soligt men blåsigt. Vi skulle köpa äppel, mandariner och plommon. För att få en prislapp på frukterna måste man stå köa till en tant som väger dem och sätter på prislappen (int alls omständigt alltså, suck). Kön dit var hur lång som helst och när jag äntligen kom fram med mina varor gick allting bra ända tills hon kom till mandarinerna. Då blev det problem och jag antar att hon inte visste vilken kod hon skulle slå in. Jag väntade och väntade, medan folk trängde sig förbi och tyngde in både sina kärror och korgar i min bakända (haha, fick lust att skriva ändalykt, öööh :D) Nåjaa, dom yrade av och an och tillsist blev jag så irriterad att jag struntade i mandarinerna och sa "mei yu", vilket betyder nej och hoppades att de förstod att jag inte skulle ha dem. Vi fortsatte vår shoppingrunda och plockade ner lite yoghurt, apelsinsaft, torkade frukter och duschtvål i korgarna. Det var en lättnad att komma ut ur butiken och ut i den s.k. friska luften...


Nu har vi just satt på en tvättmaskin med våra skitiga träningskläder och den ska jag snart gå tömma. Imorgon är det skoldag igen och nu är det bara nio veckor kvar här, tiden har verkligen gått snabbt!


Kommentarer
Postat av: Linda

9 veckor, puuuust, hur ska ja klara mig!? :D Haha ändalykt :D

2008-03-23 @ 14:32:59
URL: http://lindulii.blogg.se
Postat av: Sisu

Hur många veckor skulle du sammanlagt va borta? :o

2008-03-23 @ 21:31:26
URL: http://cissabelle.blogg.se
Postat av: Sisu

Och tack så mycket för födelsedagspresenten också. Får ha ny bjudning på sommaren så du också får va med!

2008-03-23 @ 21:41:57
URL: http://cissabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0