Påsklördag?

Idag har det då varit påsklördag, eller? Ja här har det inte känts av överhuvudtaget! Dagen har varit som vilken annan dag som helst. Vi har varit superslöa idag och låg i sängen till halv tolv fast vi vaknade redan tio. Jag vaknade egentligen klockan 6.30 av att borrandet satte igång och efter det har jag bara halvslumrat. Ögonen är trötta men allt ljud stör så mycket att de bara inte går att sova. Borde väl sätta i öronpropparna och sova med dem, men jag tycker att det är så obekvämt! Jobbigt att vakna upp arg varje dag :D Jag skulle kunna gå ut och slå ner kineserna varje morgon här, när jag ligger och kokar för mig själv i sängen! Snart kokar jag väl över, haha :D Idag var det en helt okej dag att vara slö på för regnet har öst ner hela dagen, usch! När det regnar här så regnar det hela dagen, det är inte skurar utan ihållande regn. Det gäller att bära med sig paraplyet vart man än går.


Vi satt på datorerna och möglade, läste lite papper som vi har fått från skolan och läste böcker och tidningar. Pyjamasen var på ända till klockan halv fyra, haha :) Då klädde vi äntligen på oss och packade träningsväskan för att fara på ett XT 1 pass. Vi kom till gymmet ganska tidigt, men vi orkade inte göra något speciellt före passet utan satt mest och möglade. Det märktes att båda var trötta för vi skrattade åt allt! Passet började och svetten rann. Skönt att gå duscha efter att ha tagit ut sig ordentligt. Varje dag märker man också något nytt konstigt fenomen på gymmet. Idag var det en flicka som tränade med munskydd (?) Kan man tydligen också göra...


Efter gymmet åt vi varsin pastatallrik på Swensen's. Det var supergott! Det satt ett par mittemot oss och åt... de sa inte ett ord åt varandra på hela tiden vi var där och de torkade sina tårar i tur och ordning, undrar vad de hade för fel? Karn sov dessutom nu som då, eller inte vet jag om han faktist sov, men han hade ögonen stängda iaf. Man blir int klok här! Så jo, man kan vara hur konstig som helst utan att nån bryr sej, dvs. jag KAN visa mitt rätta jag utan problem, haha :D Man kan också sätta på sig vad som helst i klädväg utan att sticka ut! Vet inte om det är bra eller dåligt...


På vägen hem gick vi och köpte varsin chokladstång, för det är vi värda på påsklördag :) Skulle ha kunnat köpa upp hela butiken, jag var supersnål på ALLT! När vi skulle betala hade ingen av oss småpengar så vi betalade med en hundring. Tanten i kassan bara pekade på summan och ville att vi skulle ge henne 0,80 RMB. Vi bara skakade på huvudet och försökte få henne att förstå att vi inte har. Hon pekade och pratade en massa med oss och vi skakade fortsättningsvis på våra huvud :) Tillsist gav hon upp och tog upp kassan och slängde den ilsket på bordet. Jag kände efter i mina fickor och hittade som tur 1 RMB som jag gav till henne. Då blev hon nöjd och vi kunde äntligen gå ut med våra varor. Allt här är omständigt, så är det bara!


Nu är det snart natidags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0