Nervfel

Idag har varit en ganska slapp dag. Vi har inte gjort något annat speciellt förutom att vi var och tränade. Imorse vaknade vi av att en bil höll på gasade upp suuuuperhögt och många gånger, mysigt alltså! Sedan var det också något alarm som kom på och for av hela tiden, suuuuck att man aldrig ska få sova så länge tills man vaknar av sig själv! Här är det alltid något eller någon som stör.

Vi steg upp sakta mak och gjorde oss beredda att fara till gymmet. Wow vi fick till och med sittplats i bussen, helt otroligt! Första gången på de tre veckor vi varit här. När vi skulle checka in fick vi höra att våra kort var färdiga, som skulle avhämtas på en annan våning. Vi gick efter dem dit och fick en skrattattack åt våra bilder :) Båda två ser ut som om vi skulle vara flintskalliga, haha! Mycket stilfullt! Träningen gick helt bra, löpning + styrketräning och tänjning.

Vi duschade snabbt och gick sedan till vårt andra stammisställe Swensen's och åt. Båda två valde Grilled Chicken Sallad och den var supergod! Eftersom det är fredag idag tänkte vi också att vi får äta en efterrätt. Vi prövade ju en gång tidigare att beställa in en brownie därifrån, men den gången slutade det ju med att vi fick en liten ostkaka! Så idag gjorde vi ett nytt försök och vi fick vår brownie! Det låter ju som om allt skulle ha gått bra, men det fanns ett litet problem; brownien var ÄCKLIG! Smakade ingenting! Man blir tokig på kineserna som inte kan baka, man sku ha lust att gå in i köket och visa dem hur man slänger ihop en riktit god kladdkaka! Vi hade tänkt nöja oss med en efterrätt idag och inte äta något annat onyttigt, men efter den brownien så blev man bara sur och ännu mer snål på något gott!

Vi hoppade på bussen hem och redan då kände jag att min mage inte var riktigt i skick... När vi kom hem blev den bara sjukare :S Ni vet sån sjuk mage som gradvis blir sjukare och sjukare tills man typ sitter dubbelvikt för att sen lätta så att det nästan känns som om det har gått om. Så höll det på typ en timme tills det faktist lättade på allvar. Usch jag HATAR att ha sjuk mage! Idag har jag inte alls haft någon ork med alla dumma kineser! Dom bara stirrar, buffas och knuffas, GAAAH! Och vart man än går så är det ljud, människor och trafik. Jag skulle ALDRIG orka bo i en storstad. Det kommer att bli sååå skönt att komma hem igen och höra tystnaden och kunna gå utan att behöva armbåga sej fram eller akta sig för att bli påkörd! Jo och en sak till som är superäckligt! Många kineskarar har en lång nagel på sitt lillfinger. Vet ni varför? Jo, för att de skall kunna peta bort skit under naglarna eller ur öronen! UUUUUSCH! Jag menar, vad har man tops och nagelfilar och saxar till?? Usch så är det superjobbigt att gå i butiker här när de följer efter en vart än man går! Bra att dom intre trampar en på hälarna också, bah!

Iira och jag satt här på hotellet och jagade upp oss mera och mera över alla dumma kineser som vi mött idag, till sist kom vi fram till att vi MÅSTE fara och handla SNICKERS! Dessutom var vi båda hungriga igen så vi tog varin kebabpinne på väg till butiken. Kebabpinnarna är supergoda här! Vi köpte två snickers var och jag har just mumsat i mig en och sitter och väntar på att få äta den andra! På vägen hem var det en gubbe som sälde ananas så en sån köpte vi också! Den borde vi spara tills imorgon, men får se hur det blir med det...

Usch jag tänker inte sätta näsan utanför hotellrummet mera ikväll för jag klarar inte av att se några människor för tillfället! Håller till och med på att bli tokig när man sitter här och hör ljudet av tutande bilar och dörrar som smäller.

Hoppas att det blir en mindre irriterande dag imorgon. Jag ser iallafall framemot morgondagen jättemycket för då ska vo träffa Karolin & Co. på en restaurang i centrum klockan åtta. Hon har bokat bord för tretton personer på en thailändsk restaurang. Efter middagen skall vi kanske fara på en drink till 88:de våningen i Jin Mao tower (tydligen något snofsigt ställe där man inte kommer in med jeans på) och sedan bär det iväg ut på krog! Låter som ett bra lördagsprogram, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0