Ett gott skratt förlänger livet

Ojojoj vad vi skrattade idag när vi testade på Belly Dance :) Vi kunde inte på något sätt få våra kroppar att utföra samma rörelser som ledaren gjorde, haha! När man till på köpet inte förstår ett ord av vad han förklarar så blir det inte precis lättare. Som tur var alla ganska dåliga och vi fick ett gott skratt åt oss själva! Jo förresten, ni läste rätt "han", vi hade en MANLIG ledare på Belly Dance :D Jag tror att jag aldrig sett en människa se så bög ut som han gjorde! Han hade på sig en supertajt och urringad orange t-skjorta och ett par svarta tajta byxor... Som pricken över i:et hade han en tingeltangelgrej runt midjan. Sånt som låter när man skakar på höften, haha! Kan det bli mer kvinnligt? Och håret ska vi inte ens prata om! Det var klippt i en konstig frisyr och det såg ut som om han hade använt cirka tio kilo gele i det :) Jag kan ju inte direkt påstå att han var en bra ledare, hans rörelser var bra, men han var inte så bra på att lära ut dem! Han verkade mest störd över att ingen kunde göra dem ordentligt, hihi. Ledaren står på en scen framme i salen, men han kom ofta ner och kollade på folks rörelser. Flera gånger kom han och stod bredvid Iira och mej och direkt vi såg på varandras åmande och kråmande började vi gapskratta, det gick bara inte att hålla sig! Tror aldrig jag har skrattat så mycket under ett träningspass :D Han var nog inte så glad åt oss...men jag skulle inte kunna bry mej mindre! Får se om vi testar på Belly Dance nån fler gång, just nu är det lite tveksamt.


Efter Belly Dancen var det dags att testa på Yoga Fit. Det var väl helt ok, men lite för slött för min smak! Dessutom har jag för mig att det är en massa med andningen i Yoga och det kunde vi ju inte hänga med i eftersom vi inte förstod vad ledaren sa. Där fick vi också ett par skrattattacker, när vi märkte hur oviga vi är :) Faktiskt så var timmen överraskande tung för musklerna, vi stod massor på ett ben, i brygga osv... Jobbigt värre! Men jag tyckte inte att det var någon höjdare, far hellre på pass med lite fart och fläkt i!


Efter de två träningspassen gick vi och duschade! Skönt att känna sig ren och fräsch. Hade superskitigt hår idag :) Sedan gick vi på en matbit till Swensen's. Finns det nån skönare känsla än att veta att man har varit duktig hela dan; varit i skolan, tränat två pass och duschat. Att dessutom veta att det är helg och att maten man beställt är på väg till bordet, gör det ännu mera perfekt!


Som sagt har vi också varit i skolan i dag, hela två lektioner :) Första lektionen handlade om turismkultur, den var intressant för vi har en riktigt bra lärare! Efter första lektionen for vi och åt en nudelsoppa och sedan gick vi till kinesiskan (Usch!). Idag var timmen ändå överraskande okej, hela klassen bara skrattade åt att vi är så dåliga :D Till sist hade till och med läraren svårt att hålla sig för skratt, hehe! Tur att det är avslappnad stämning så att man inte behöver sitta och vara nervös i två timmar. Idag hann vi gå igenom massor, b.la. siffror, hälsningsfraser och alfabetet. Siffrorna är jättesvåra att lära sig, för det blir jättelånga radiramsor. T.ex. 135 = Yì bai san shi wu! Det kanske inte ser så komplicerat ut, men plussa till det konstiga uttalet så blir det problematiskt. Det är jättesvårt med alla olika tonlägen som de har här. Vid vissa apostrofer ska tonen gå upp, andra ner, den tredje upp och ned och ibland ska det bara vara samma tonläge! Dessutom ska de låta gnälligt och gå snabbt :) Det ni!


Det var väl i stora drag dagens program. Imorgon ska vi kanske med Karolin på tygmarknaden. Fick just ett mail av henne där hon skrev att hon har varit sjuk i flera dagar nu och att hon inte visste om hon kan komma imorgon. Men hon skrev också att hon vill komma, för det är så tråkigt att ligga sjuk hemma, så vi får se hur det blir! Skulle vara kul att fara dit och se om de har fina tyger och modeller på klänningar, jackor osv :)


Egentligen hade jag tänkt ringa till Wärtsilä idag och fråga upp om sommarjobbet, men nu slipper jag inte in på sydvästs skitmail, så det måste lämna tills imorgon. Vill veta NU om jag har fått jobb eller inte. Vet inte riktigt vad jag skall ta mig till om jag inte får något sommarjobb! Står inte ut att vara på hotellet en sommar till, men pengar måste jag få ihop, annars blir mitt liv till pannkaka! Hoppas att det löser sig!


Trevlig påsk alla ni därhemma som firar påsk, här märks den inte av överhuvudtaget :S Känns lite tråkigt, men... vad tusan, vi är ju ändå i Shanghai och det kommer ju flera påskar :)

Idag har det förresten varit soligt, äntligen! Men det har blåst en isande kall vind tyvärr :/ Så ännu har vi inte kännt någon riktigt vårvärme. Hoppas att den kommer SNART!


Kommentarer
Postat av: Sisu

Skulle inte rekommendera att du ringer till Wärtsilä imorron, alla e ju på ledigt då det e långfredag så du lär väl få lite surt svar om du ringer till nåns mobil! Måndag e ju också ledig dag, så du får vänta länge nu, till tisdag! Crap. Tänkte bara så att du kommer ihåg att de ledigt här, för ni lär väl inte fira påsk eller långfredag där i Kina ;) Hoppas det går bra och du får jobb.

2008-03-20 @ 15:56:17
URL: http://cissabelle.blogg.se
Postat av: Linda

Hah no måst ni ju testa på dansen igen no ;) Jepp vi måst skypa nå snart, men ja har int med hörlurarna + micken ti Vasaa så vi måst gör de på tisda kanske :) Heh dom fråga om ja vila ta dubbelskifte ida, sku ha vari väldigt bra betalt MEN med tanke på va ja har inplanerat ikväll gick de ju int riktit :D Så ja to int de, hups. Men ska jobba måndan också. Bra att 3/4 dagar e dubbelt betalt, behövs verkligen! :D Glad påsk på er där bland kineserna! Mammut å papput blev glada för hälsningarna och hälsar tillbaks, hehe.

2008-03-21 @ 15:38:12
URL: http://lindulii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0