Ett annat Copy Market

Efter en natt med drommar, drommar och mera drommar bar det ivag till Copy-Market pa Nanjing Road. Vi hade traff med Karolin klockan halv 1, och duktiga flickor som vi ar, kom vi saklart i tid. Det gjorde dessvarre inte Karolin. Hon ringde som tur och sa att hon och hennes kompanjoner ar forsenade. Iira och jag satt och vantade i en timme pa dem... men det var helt okej eftersom vi satt ute i solen :) Harligt med varsol! Tillsist kom de trippande, det var Karolin, hennes kompis Ann-Charlotte, tva karar och en hoggravid kines (Leslie). Vi bekantade oss snabbt med dem och sedan gick vi ivag mot copy-market. Vi pratade mest med Karolin, som var helt trevlig. Men hon pratade nog valdigt dialekt, sa Iira hade nog lite problem att hanga med i svangarna :) Dessutom var de andra i ganget (forutom Leslie da) ocksa troligtvis fran samma trakter sa nar de talade med varandra blev det ju nog ganska bred dialekt, hehe.

Karolin gav oss ocksa lite nya tips om restauranger och pa sondag ska vi troligtvis folja med henne till tygmarknaden, dar man t.ex. kan sy upp klader. Hon bjod ocksa in oss att trana med henne nagongang, dar pa deras omrade och att komma och sola till utepoolen :) Sa det kommer vi nog helt sakert att nappa pa! Troligtvis far vi ut pa krog nastnasta helg, nar det kommer nagot yngre gang pa besok.

Jag kopte ingenting pa copy-market idag heller, tankte att det ar battre att avvakta ett tag. Men Karolins kompisar kopte flera par jeans (8 euro styck!!), vaskor, jackor, solglasogon och klockor... sa nog kan man shoppa har nog. Jag tyckte nastan battre om den andra copymarketen, for det var lite lugnare dar. Pa denhar copymarketen sa rev dom och slet i en fran varje horn! Det ar ackligt nar dom riktit tar i en och skriker i ens ora "lady, lady want some bags or watches. Prada, Gucci, Louis Vuitton osv...". Nog var dom tokiga pa den andra marknaden ocksa, men inte riktit lika grymt. Jag maste nog skicka hem nagot pa posten, for annars maste jag betala helt sjuka summor i overvikt pa kappsacken! Det kostar tydligen 35 euro for varje kilos overvikt, sa det gar inte att borja betala sadana summor. Lindur, funderade om jag kanske maste skicka hem vara jackor med Anne och Sampos kontti, som kommer till Vasa forst till julen... ar det forsent eller? Nog skulle man ju hellre ha jackan redan fore jul, menmen... jag vet inte riktit hur jag ska fa hem dem.. de tar sa grymt med utrymme! Na, mast se hur dyrt de ar att skicka med posten.

Jag maste nog helt enkelt gora sa att jag slanger mina gamla skrotklader och tar med de nya, hehe! Kommer ju att kopa massor med vaskor och jeans och skor! Joo, efter att vi hade shoppat ett tag for Karolin & Co pa kaffe, men da var klockan redan sa mycket att Iira och jag bestamde oss for att fara hem. Vi for forst och at pasta till Pizza Hut och sedan tankte vi fara och ta varsin brownie till Starbucks, men dom hade inga dar :( sa da struntade vi i det! Istallet hoppade vi pa metron hem. Imorgon borjar vi nio, sa da blir det lite tidigare uppstigning, vilket betyder att vi borde komma oss i sang nagongang ikvall! Hm.. jag ar nog lite skeptisk till det! Pa fredag ska vi traffa nagra kineser som Maria (var larare) typ tvingar oss att traffa, de skulle iaf ta med oss ut pa middag, sa jag antar att de betalar, hihi. Nagonting positivt kommer det ju ur att traffa dem da ocksa! Men det ar lite storande eftersom det ar pa var lediga fredag...men vi bestamde oss for att det far bli var tvattdag da, kul alltsa! Pa lordag ska vi troligtvis fara till Superbrand Mall igen och ga igenom de aterstaende fem vaningarna som vi inte hann med forra gangen och sedan pa sondag bar det ivag till tygmarknaden med Karolin. Det blir nog en riktit bra helg, tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaa de passar säkert bra att vi får dem först till jul, int e de säkert ändå så kallt före jul... Ja e SUUUUPER trött nu, tänkt se en film men ja kommer att somna! Å de känns lite väl att gå sova kl 7 ändå.. Suck ja sku ju ha min lediga dag imoron, men nej, ja ska jobba på tvåan! Suck att man aldrig kan säg nej! Jäääääääsp, ja somnar! Va häftit att far på tygmarknad, du måst sy upp nån söt sommarklänning eller nånting om de billigt! :D

2008-03-05 @ 18:05:09
URL: http://lindulii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0