Copy Market

Hade väckning kvart före tio, för vi skulle träffa Anne klockan halv ett på metrostationen. Klockan sju började de bygga här igen, så man fick ju fel i nerverna direkt från morgonen. Iira fick nog klockan kvart över nio och hoppade upp ur sängen. Jag låg ännu kvar och drog mej till halv tio. Sedan gick vi iväg till metrostationen. Vi ville vara ute i god tid eftersom man aldrig vet hur länge det tar att åka från ett ställe till ett annat här. Efter två byten som gick helt smidigt var vi på vår träffplats redan klockan 12. Vi väntade ett tag och sedan kom Anne emot oss.


Vi fick en jättebra guidad rundtur på Copy Market och lärde oss hur mycket man kan och skall pruta. Där fanns typ ALLT! Skulle ha kunnat köpa typ 1000 väskor och skor! Där fanns också t.ex. Canadian Goose jackor som man kunde få för 20 euro! Iira köpte en jättefin röd Peak-jacka (en såndär längre modell, som liknar Canadian Goose jackorna). Jag prövade också en sån, men den var alldeles för stor åt mej och de hade inga mindre numror än xs :( Istället kommer jag nog att köpa en Canadian Goose jacka, för den hade dom i xxs storlek (hm.. när har jag någonsin haft xxs?) Modellerna här är tydligen jättestora! Jag vill ha en sån som är lite längre, de såg mycket snyggare ut än dom kortare. Tyvärr hade de inte den färg jag ville ha idag (en brun) så jag skall gå efter min jacka en annan gång. Lindur, ska jag köpa en åt dej också? Jag såg på en likadan modell som Ville har. Vilken färg vill du ha isåfall? Hon som sålde jackorna gav 250 RMB som utgångspris, så jag tänkte nog försöka få ner priset till under 200, speciellt om jag köper två! :) Så dyrt är det ju inte precis! Önskar att jag kunde köpa hem massor åt er alla, men tyvärr så får jag inte hem det på planet :(  Förstår inte ens hur jag skal få hem allt som jag har redan nu...


Träffade också Karolin på copymarket, hon verkade trevlig, fast vi hann inte prata så mycket med henne. Pratade väldigt bred dialekt, så jag tänkte få superfnatt flera gånger, haha! Annars så gick vi nog bara omkring där och yrade ett bra tag, medan Anne berättade hur mycket (eller lite) vi skall betala för allt! Var verkligen en nyttig dag för oss.


Efter att vi var färdiga på Copy Market for vi hem till Anne och Sampo för att se hur dom bor. De hade det verkligen jättefint! Värsta lyxanläggningen. Lägenheten var väl inte så speciell, men de hade fina parker runt omkring och sedan hade de ett klubbhus där det fanns gym, tennis- och squashbanor, inne- och utepool, restaurang, butik osv. Förstår nog att det går att komma hit med hela familjen om man har möjlighet att bo på ett såndär ställe, det är nog lite annat än vårt skruttiga hotellrum, hehe! Vi bor nog riktigt bakom takana vi! Den sida som de bor på är jätteny och det märks verkligen. De som bor på området har också full service med minibussar som går varje halvtimme till metrostationen, varje timme till en stor matbutik, varje lördag till IKEA, varje söndag till SuperBrand Mall och sedan gick den nog in till stan flera gånger per dag också. Anne och Sampo var jättegulliga och bjöd oss på mat idag :) God mat hade de också där, vi år varsin Burrito som smakade himmelskt.


Efter att vi hade ätit var klockan redan sex, så då var det bara för oss att ta minibussen till metron och ta oss hemåt. Hemfärden tog ca en och en halv timme. Men då for vi också via matbutiken och köpte mera yoghurt och bröd.


Inatt hoppas jag att jag sover lite bättre, för har sovit dålit de senaste nätterna. Påsarna under ögonen blir alltmer framträdande, hehe. Imorgon börjar då skolan, skall bli intressant. Men skulle nog hellre strunta i skolan och bara vara ledig och shoppa här! Ansökte också om ett stipendium för ett par dagar sedan, hoppas verkligen jag får det för annars kommer jag att vara helt pank innan det här utbytet är över.


Tack och god natt!


Kommentarer
Postat av: Linda

En svart Gooooooosig jacka blir nog prefekt! :) Men kommer ju att vila att de ska va vinter sen då du kommer hem nästan ju :D Jaa-a de int ofta man har XXS, vi får känna på hur de känns då å :D

2008-03-02 @ 15:07:08
URL: http://lindulii.blogg.se
Postat av: Sisu

E du säker på att det inte e herrstorlekar om dom e så stora? :o Låter urskumt ju om xs e alldeles för stor :D

2008-03-02 @ 23:47:28
URL: http://cissabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0