Åskmolnsdag

Pust vilken dag! Mesta delen av dagen har Iira och jag gått omkring som två åskmoln. Allt började egentligen igår när jag fick veta att jag inte fick sommarjobbet, SUCK! Då blev jag ju såklart både sur, arg och lessen. Klockan 00.00 plingade det dessutom på dörren (öööh!!) Jag stod och borstade tänderna och skrek åt Iira att gå se vem det var. Och gissa vad! Ingen var utanför dörren! Det var alltså någon barnslig idiotkines som tyckte att han var rolig! Tur att vi inte sov iaf! Vi låg och pratade till klockan 01.00 och kom bland annat fram till att kineserna är egoister. Dom bryr sig inte om andra människor och tar hänsyn till dem på samma sätt som vi gör. Jag menar inte att de är elaka, men det går väl inte att tänka på andra när man bor i en stad på 18 miljoner! Fast vi bara har varit här i fem veckor har vi redan märkt att vi blivit elaka, haha! Vi armbågar och tränger oss fram precis som vi tycker och bryr oss typ inte fast någon skulle falla omkull (nästan iaf) Kineserna är nog hjälpsamma, men språket är ett jättestort hinder! Vi kom också fram till att kinesmän är mycket trevligare än kvinnorna. De flesta kvinnor bara fräser och snäser, dessutom är de ofräscha. Inte med sin egen hygien, men t.ex. i alla wc:n är allt papper slängt hur som helst och ofta så har de inte ens spolat efter sig, usch! Många är helt söta, men någon riktigt trevlig har vi inte stött på ännu. Det märks också både på gymmet, där alla manliga ledare är mycket bättre än de kvinnliga och i skolan där de manliga lärarna är bättre att undervisa.


Jaja, nog med filosofier! Det tog ett bra tag innan jag somnade och när jag dessutom visste att klockan ringer 7.45 gjorde det inte saken bättre. Jag somnade till sist, men klockan 04.00 vaknade jag till och var plötsligt klarvaken!! Har ingen aning om varför, men jag kunde inte sova på två timmar! Så först klockan 6.00 fick jag tag i sömnen på nytt och slumrade nästan två timmar. Vilken natt alltså... jag tänkte få nåt fel när klockan ringde! Nå, hade inget annat val än att masa mig upp och sätta upp mitt skitiga hår i en knut :) Iväg till lektionen (som nästan var dagens höjdpunkt) Ööööh, sen när har det varit roligt på en lektion?? Vår lärare är faktiskt superbra och han förklarar allting på ett sätt så att man förstår och kan följa med utan problem. Han påminner lite om vår gamla hissalärare Ingemo, som också hade den talangen. Jag har nästan blivit aktiv (nästan), men det är mest för att jag skäms så för att ingen kan öppna sin käft. Idag frågade han t.ex. vad västerlänningar tycker om naturen (han hade först berättat att inom taoismen så vill de leva i balans med naturen), såklart blev det en pinsam tystnad tills duktiga jag öppnade min mun och kläckte ur mig något i stil med att de mera vill kunna kontrollera den (hm... typ iaf...) jaja, nog med mitt skryt om hur duktig jag har varit!


Dagen fortsatte och vi for och åt nudelsoppa. Då började det bli jobbigt, för det blåste iskallt därute och vi visste att vi måste fara på kinesiska till halv två! Dessutom testade vi att komma in på Sydväst mailen igen, men NEPP, gick inte idag heller. Vår dumma lärare har dessutom tydligen problem med att använda sitt tangentbord och SVARA på våra mail! Idag var första dagen som det tog hårt emot att fara på lektion. Dit gick vi iaf och satt och pinades! Jag HATAR kinesiska språket. Det är grymt! Nu har vi dessutom hunnit med en massa på timmarna, så tenten kommer att bli omöjlig. Dessutom blev vi irriterade på våra idiotklasskompisar som är dumma i huvudet. Vissa av dem har gått och köpt böckerna till kinesiska, fast läraren sa att det inte behövs, eftersom hon kopierar upp det som vi går igenom. Varför går man då och köper böckerna?? (för man kan ju absolut inte vara intresserad av språket och vilja lära sig mera, heh) Sedan på timmen delade hon ut kopior och det var en kopia för lite. Då frågade dom oss (ööh, varför just vi) om vi har ett extra, nee det hade vi ju såklart inte, men schyssta som vi är gav vi bort den ena kopian och sa att vi kan se tillsammans. Sen kom vi på att dom dumma idioterna ju har köpt boken och inte ens behöver kopiorna!! Ibland funderar man nog vad folk har för fel! Timmen var en plåga och Iira och jag höll på explodera och hade NOLL lust att sitta där och försöka lära sig ett språk som man inte kommer att ha någon nytta av i framtiden...

Tillsist var timmen slut (vi hade dessutom övertid, bläää) och vi gick till hotellet och möglade en stund. Självklart var träningarna först klockan sju, fast vi skulle ha velat fara på direkten. Så då satt vi bara på hotellet och frös. Packade väskan och hatade :) Allt kändes bara så skit! Så som det gör ibland, jag skulle ha kunnat hoppa på första bästa flyg hem! Nå tillsist var det dags att hoppa på bussen till gymmet. Det kändes helt ok att fara dit så att man hade något annat att tänka på ett tag. Men tror ni inte att ledaren var skit? JO SÅKLART!!! Vissa dagar alltså... Det var ingen struktur i stegen och hon utstrålade ingen energi. Man ville bara att det skulle ta slut. Omklädningsrummet var helt smockfullt och det var knappt man hade tillräckligt med rum att svänga på sig. När vi skulle duscha var det kö till duscharna! SUUUCK! Och helt allvarligt finns det säkert 50 duschar där. Tillsist fick Iira och jag en dusch som vi delade på . Den sprutade knappt ut något vatten och det tog en evighet att tvätta sig i den! Suck! Brevid oss stod en kvinna som duschade hur länge som helst! Hon hade säkert tio olika krämburkar som hon i lugn och ro satte i håret och på kroppen (ni minns väl vår filosofi om egoister, där kom beviset!) Nå tillsist hade vi båda duschat och kunde inte klä på oss snabbt nog för att komma ut därifrån. När vi satte på jackorna tänkte man en än gång få en chock. Det var en flicka som vek ihop massor med wc-papper och satte det i underbyxorna mitt framför alla! Så var det också en annan som satte på en binda i omklädningsrummet! Usch, kan man inte göra det på wc:n?? ÄCKLIGA människor!


Sen for vi hem och tänkte knappt komma ut ur bussen med våra megaväskor för att det var så mycket folk. Vi var vrålhungriga och tänkte att vi går och köper grillpinnar och äter dem som kvällsmat. När vi hade gått till det gatustånd där vi vanligtvis köper dem var det ingen där och sålde dem, suck! Då var det bara att traska tillbaka till ett annat stånd och köpa dem därifrån. Kanske inte låter så farligt, men idag var det! Som tur var pinnarna goda! Nu har jag just ätit dem och borde väl börja fundera var tusan jag ska försöka få jobb i sommar (gaaaah) Dessutom MÅSTE jag få en uppdragsgivare till slutarbetet annars kommer jag inte att bli färdig till julen. Och då kommer jag först att vara sur!


Nåja, nu har jag fått skriva av mig lite iaf, stackars er som läser det! Kollade just vädret dessutom, såklart har de lovat regn tills lördag och söndag. Denhär staden suuuuger i regnväder. Man vill inte göra något då!


Nu ska jag sluta smitta av mig min pessimism och hoppas på att jag vaknar på lite bättre humör imorgon för då ska vi träffa Karolin och gå på tygmarknaden.


Kommentarer
Postat av: Sisu

I feel you. Knorpar själv också med sommaren! + får nå fel med vädret = snöstorm! Själv var jag till studenthälsan idag och fick recept på antibiotika för 50e (och jag är såklart superpank!). Har samma infektion som Lindur, bara att jag har plågats med min i 6mån och det var riktigt illa, fick dubbel medicinering :( Som smakar skit!!! + såndär "stearinpinnar". BLÄÄÄÄÄÄ! Hoppas att det hjälper! Så mao. du har en soulsister här.

2008-03-27 @ 21:49:27
Postat av: Linda

Men öh, ja skrev åt dig men de e int här! Suck me såndär dagar, de suuuger! Tur att ni ska gör nå kul imoron! För tygmarknaden blir säkert skoj! Men de synd att du int e här å festar med oss :( Uppiggande kram! öh.. :)

2008-03-27 @ 23:19:59
URL: http://lindulii.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj stackare :( vissa dagar borde inte få finnas...
men guldstjärna för att du e så duktig och aktiv i skolan *haha* jag e så stolt över dig!

2008-03-29 @ 19:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0