Snål snålare snålast

Nu är jag SNÅL, väldigt snål, snålare än snålast faktiskt!! Tyvärr så har vi inget margarin hemma (och eftersom vi har nåt förbannat "bra för hjärtat, lågt kolesterol blablabla smör så går det inte att baka med det) vilket betyder att jag inte kan baka och inte kan äta = katastrof för tillfället.

Min förnuftiga röst säger att det är bra, men tyvärr så bankas förnuftets röst ner av en annan röst i huvudet som genast börjar fundera över vad annat man skulle kunna äta. ÄÄÄÄH jag blir tokig (för jag låter ju inte alls psyksjuk, heh) För tillfället funderar rösten på om jag skall gå blanda till en plättsmet och börja steka plättar. OBSERVERA att klockan är 22:54...

Nu gäller det bara för förnuftets röst att kravla sig upp för bergskanten och kämpa!

Ps. ifall ni undrar varför det just är en bergskant så är det så det går till i mina fantasier, det är en liten gubbe (förnuftets röst) och en stor gubbe (den oförnuftiga rösten) som bråkar om någonting... tyvärr brukar det vara den oförnuftiga rösten som vinner och knuffar ner den förnuftiga gubben över en klippkant. Den lilla gubben hänger kvar där och håller sig fast med en hand och kämpar febrilt för att ta sig upp igen och försöker ropa att jag skall göra det rätta och stå emot.. men det brukar ju inte ske alltför ofta..

Nej nu måste jag se till att den lilla gubben orkar kravla sig upp över bergskanten och vinna över den stora gubben! Hoppas lilla gubben lyckas, jag håller tummarna :D


Update: Två varma smörgåsar som svämmar över med svamp, ananas och ost ligger i ugnen och väntar på att åka ner i min mage! (fast den ena är faktist till Lindur :D) Men jag (vi) kan försvara oss med att vi inte ätit sen klockan fem, men ändå förlorade den lilla gubben ännu en gång (stackaren föll ner från klippan)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ojoj me oss :D

2008-02-17 @ 23:43:43
URL: http://lindulii.blogg.se
Postat av: Sisu

Hahaha, låter normalt, lite som jag igår! Var hos pappa och skulle plugga men som du kanske vet så är det omöjligt att plugga utan att tugga på nåt samtidigt (tror att min hjärna börjar fungera av tuggreflexen) och vi skulle äta typ en timme senare så jag ville inte laga smörgåsar eller nåt sånt. Så det resulterade i att jag stup i kvarten sprang till köket och proppade i mig lite godis, några chips, åchhh salta kex, nej men här finns pepparkakor också osv. Suck! :D

2008-02-18 @ 05:56:26
URL: http://cissabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0