Shopping

Idag har hela dagen egentligen gatt at till shopping. Imorse vacktes vi klockan 6.40 av att borren satte igang. Gissa hur glad man blev da!? Inte glad alls kan jag meddela! Jag lag och kokade for mig sjalv dar i sangen och forsokte pa alla satt att stanga ut ljudet. Klockan tio fick jag nog och hoppade i duschen for att frascha upp mig lite. Vi fixade oss klara i sakta mak och gick som vanligt ivag till metron. Idag hade vi bestamt oss for att fara till Pudongsidan av centrum, dvs. den sida dar tv-tornet finns. Vi tvingades byta metro en gang, vilket gick forvanansvart smidigt. Men jag forstar mig inte pa kineserna! De bar in varsta flyttkartongerna i vagnarna, fast det ar hur trangt som helst fran forr. Om jag skulle vara de, skulle jag ta taxi istallet.

Vi kom oss till Pudong sidan, och som de dumma turister vi ar stod vi dar ett tag med kameran i hogsta hugg :) Efter en stund omkringyrande hittade vi en superbrand mall, dit vi spatserade in. Den var INTE liten kan jag saga. Herreguuuuuud, typ atta vaningar och dar fanns nog alla butiker man kan tanka sig. Ett shoppingparadis av hog klass, synd att man inte ar rik ocksa. Dagens saldo var iaf tva par ballerinaskor och en laderjacka. Ar riktigt nojd! Hoppas bara att jag ar det annu nar jag kommer till rummet och oppnar kassarna! Ska satta upp bilder bara jag hinner. Idag markets det ocksa i benen och fotterna att vi har gatt helt sjukt mycket har. Hela kroppen typ varkte och nu ar jag ganska slut bade fysiskt och psykiskt. Ska bli skont att krypa ner under tacket och sova ikvall. Det kanns anda som om det var bra att vi kom hit sapass mycket pa forhand som vi gjorde, for nu kanner vi anda till stan ganska bra och vi kan ta oss fram har. Inte ar vi ju nagra kineser annu, men vi narmar oss :)

Imorgon kommer de 19 andra eleverna som vi skall studera tillsammans med, sa det skall bli spannande. Pa sondag skall vi traffa mina bekanta och ta en tur till copy-market, for att lara oss lite hur mycket man kan pruta och vad man skall kopa osv. Skall bli intressant. Men jag borde nog inte shoppa sa mycket mera nu, mitt konto star val snart pa noll, vilket inte alls ar bra !

Vi at god mat idag pa nagon kedja, som finns nastan over hela Shanghai. Maten bestod av ris och kott, gott var det! Tyvarr hamnade vi att ata med plastpinnar (de ar den varsta sorten eftersom allt bara glider av dem), men det borjar flyta pa allt battre och battre. Jag tror att vi har lart oss knixen! Man skall ata som kineserna sjalva gor, dvs GRISIGT! Slafsa, smaska och ha sig! Da gar det riktigt bra, haha :D

Jag tror nog inte att jag skulle klara av att bo i en sanhar megastad en langre tid, det tar en san otrolig tid att forflytta sig har! Fast vi bor relativt nara centrum tar det en timme for oss att ta sig dit, puuust. Dessutom ar alla transportmedel (forutom taxi kanske) sa himla fullsmockade att det inte ar sant. Ni ska forestalla er en fullproppad buss i Finland och tank er att det kommer in lika mycket manniskor till som redan finns dar? sa fulla ar bussarna och metrovagnarna har. Det marks verkligen att det ar en mangmiljonstad. Idag nar vi skulle hem tvingades vi vanta pa flera vagnar, eftersom vi inte rymdes in e de som kom!

Nu orkar jag inte blogga mer! Mina axlar, ryggen, benen, fotterna? ja allt varker efter en lang vecka! Tillochmed huvudet varker, sa nu far det vara slut for idag!

Nati!

Kommentarer
Postat av: Sisu

Lite annat än Hfors metro :P Lägg upp en bild på skinnjackan önskar en nyfiken mönd!

2008-02-29 @ 14:13:57
URL: http://cissabelle.blogg.se
Postat av: Linda

Ja tänkt just skriva samma sak, bild på shoppingen :D Va kosta jackan, fick du den billigare än va dom e här? Puust, nu e slutarbetsseminariet över, å hör å häpna, Sussy va någålunda nöjd över min idé! Bra att hon int vet att sanningen e den att de tog typ 30 minuter å skriva ihop dendär planen och att jag inte läst en enda bok ännu ;) Oj huhhu me dendär folkmassan av kineser.. varje gång ja ser en kines här nu får ja fnatt å tänker på dej :D Å så tänker ja på nattbussen då den e smockfull + lika mycke folk till. Puuust, ja kom riktit just hem, seminariet tog från 9-2! Trodd no de sku gå snabbare, men nej! Guud va vår klass pratar alltså.. eller 2/3 av vår klass typ. Huhhu. Sen va ja ti Brahe på en latte me Emil (har ringd igår) å nu måst ja börja stressa på portfolion å allt va den innehåller.. Imoron kommer antti hit så ja vet int hur ja ska hinna med allt :D Kanske borde säga åt han att jag int har tid. Känns ändå lite konstit att träffa han nu! Jo å vet du va!?!?! Olli måst psyko påriktit alltså! Igår ringd han åt mig å sa att han älskar mig! Haijaaaaaa! Stalker?!? Usch de e nästan lite skrämmande :/ Haha, du får värsta mailet här i en bloggkommentar :D Kanske sku maila istället... men men... ska väl sluta skriva nu, Kraam på dig!

2008-02-29 @ 15:53:02
URL: http://lindulii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0