Ikea i Kina

Som tur har jag sovit ganska bra inatt, forutom att jag vacktes klockan 7 av att kineserna borjade borra sa att det lat som om det kom genom vaggarna. Sedan hade de ocksa nagon sorts maskin som lat helt sjukt hogt, bla! Dom bygger tydligen nagonting just ovanfor vart rum, typiskt! Jag hoppas verkligen att de far det klart snart sa att vi inte behaver vakna varje morgon till detdar oljudet! Iira och jag lag och muttarade over det ett bra tag i vara sangar och halvslumrade samtidigt. I nagot skede slutade oljudet tydligen, for plotsligt vaknade vi och da var klockan 12! Uuuups! Naja, vi hade inte brattom nagonstans idag heller! Hade bestamt att vi skall ta det lite lugnt idag efter gardagens strapatser.

Vi fixade oss i ordning sakta mak.. det ar alltid jag som ar trogare, nar jag maste fixa mitt har o sminka mig osv osv :) menmen, tillsist hoppade vi pa bussen til Ikea! Gissa hur glada vi blev nar vi sag byggnaden, man riktigt stralade av gladje av tanken att fa ata kottbullar! Mumsfilibabba (usch, borjar tanka pa dendar underliga butiken pa pellasbacken i Smedsby :D) Najaa, vi yrande runt i Ikea ett tag bland en massa kineser och sedan gick vi och at. En portion kottbullar med lingonsylt + franskisar! Gissa om det smakade bra?!, dessutom kostade det bara 2,50 euro och man blev jattematt. Vi hade lust att utstota sandar ljud av gladje nar vi at dem, haha. An en gang var vi nastan de enda vasterlanningarna dar, fast vi sag faktiskt tva andra kvinnor som var "vita". Alla stirrade som tokar pa oss, man haller pa att bli galen. En kines stallde sig supernara Iira och stirrade helt galet :) Jag holl pa att skratta ihjal mig nar jag sa det. Nar vi satt vid matbordet satt det tva kvinnor i bordet mittemot. De pekade och holl pa och hade tydligen nagon fundering kring mitt har. Jag har diadem idag (skitit har!) och de uppforde sig som om de aldrig sett ett diadem forr. De till och med visade i sitt eget har hur jag hade det och sa vidare. Jag var tvungen att fraga Iira om mitt har ser konstigt ut eller vad det var...

Det fanns ganska mycket god svensk mat som man kunde ata dar, typ spagetti o kottfarssas, fisk, orfilar, blabarspaj, kaffe osv.. Jag skulle ha kunnat ata valdigt mycket! Det fanns ocksa en liten matbutik dar man kunde kopa kottbullar, lingonsylt, kalles kaviar, knackebrod, blabarspaj, ekstroms kramer, lite svenskt godis (typ gott & blandat) och svenskt brannvin! Oj, vad vi blev glada nar man sag allt gott. Vi kopte hem kottbullar och tankte att vi kan satta dem pa smorgasarna pa morgonen eller bara ata dom kalla som dom ar, mums!

Ni kanske minns att jag kopte en handduk forsta dagen har, men den har noll uppsugningsformaga, sa jag kopte en ny fran Ikea istallet. Den kostade hela 2 euro:) Skulle ha varit roligt att shoppa inredning darifran, men eftersom vi bor i ett pyttelitet hotellrum sa skulle det vara helt onodigt.

Efter att vi hade atit oss matta och shoppat klart hoppade vi pa bussen hem. Den var sa full att vi knappt rymdes in. Det var varsta armmuskeltraningen att sta och halla i sig i ett sandar handtag daruppe i taket sa mycket som busschaufforen bromsade och gasade! Maste saga att jag saknar att trana nu, skulle vilja soka upp ett gym sa snabbt som mojligt och ta upp traningen igen. Tyvarr sa tror jag att Iira inte ar riktigt lika positiv till det som jag ar. Jag ar beredd att betala ganska mycket for att fa trana, och jag hittade ett gym som lat helt super med bastu, massage och massa aerobic + spinning pass, men tyvarr sa kostade det ganska mycket. Priset var 88 euro for tre manader (vilket jag tycker ar helt okej, eftersom det verkade vara av hog standard), men Iira tyckte det var for dyrt. Dessutom undrar jag lite hur hon har tankt, eftersom hon inte har med nagra traningsskor :O men jag tror nog att det ordnar upp sig. Kanske kan fraga Karolin var hon tranar, om hon tranar?

Nar vi kom tillbaka til campuset slangde vi bara in kassarna och gick direkt till ett internationellt center for utbyteselever. Maste saga att det ar ganska konstigt att det ar for utbyteselever, for har finns bara kineser ;) Har kan man iaf anvanda sig av internet och det gar lite snabbare an vart gor, sa ska forsoka satta upp lite mer foton via dethar internet nagon annan dag, kanske imorgon? Lite jobbigt att det inte finns a, a och o (om ni forstar vad jag menar :D)

Vadret ar annu kallt, men det har inte regnat idag iallafall, sa det far man ju vara glad for, men vi fryser nastan konstant och det gar en pa nerverna!

Jag saknar er allihopa redan! Konstigt egentligen, for de flesta av er sa traffar jag ju valdigt sallan ocksa darhemma! Men det maste vara pa grund av att jag inte kan traffa er fast jag skulle vilja! Ser nog framemot att borja skolan har ocksa sa att man far traffa lite andra manniskor! Vi borde fa vara lasordningar denhar veckan, sa det skall bli intressant att se hur mycket lektioner vi har! Hoppas att ni andra har det bra! Nu ska jag lasa era bloggar :)

Kram och hejda!

Kommentarer
Postat av: Sisu

Så IKEA e ännu billigare där än här? :) Oj! Well, kanske de beror på valutakurser och skatter. Antar att ni kommer att fara dit då och då när ni blir trötta på kinamat ;)

2008-02-26 @ 12:03:46
URL: http://cissabelle.blogg.se
Postat av: Sisu

PS. Tips: kolla in till exempel www.eluxury.com, där kan man zooma in mönster osv på olika väskmodeller, så vet du vad du ska söka efter och vad som inte e "äkta fejk" ;) Eller kolla märkenas hemsidor om du e intresserad!

2008-02-26 @ 12:17:24
URL: http://cissabelle.blogg.se
Postat av: Linda

Ny tävling är igång hos Sweet 16, hon lottar ut ett sött smycke att ha på mobilen eller nycklarna, handgjort i pärlor och i form av en härlig jordgubbe, enkelt att vara med också. Läs på hennes blogg för mer information. www.performance.blogg.se är adressen till hennes blogg, så vad väntar du på, va med du också.

2008-02-27 @ 10:40:44
URL: http://lindulii.blogg.se
Postat av: Stef

HURRAA! IKEA is the shit!! (har just själv hängt upp ikeadraperier här hemma) Svenskarna är inte helt värdelösa :P
Nu är jag fruktansvärt efter i bloggläsandet.... efter att ha varit på jobb och sen sjuk + stressad med skolan har jag inte hunnit... som tur har jag bara idag och söndag kväll på mig att läsa till nästa (svåra) tent så nu lär jag väl "hinna" läsa :P

2008-03-07 @ 09:32:13
URL: http://sncs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0