Var helg

Lördag

Nu sitter jag här i vårt lilla hotellrum och lyssnar på Leona Lewis. Har just ätit grillpinnar (blomkål, 2 olika svampsorter och äggplanta) De är faktiskt jättegoda och vi har hittat en pojke som säljer dem som är hur söt som helst. Obs! Jag menar inte att han är snygg, men sympatisk på något sätt. Vi har blivit riktiga stammisar hos honom :) Bredvid honom står det en sliskig gammal gubbe och säljer likadana pinnar och igår när vi skulle köpa pinnar så var pojken inte där = katastrof. Men vi vägrade att gå till den sliskiga gubben, istället gick vi superlångt för att hitta en annan försäljare, haha. Idag var vi jätteglada när ?vår? pojke var där :P

Inatt sov jag gott, wohooo! Nog för att jag vaknade i några omgångar men bättre än normalt iaf. Hm.. det börjar kännas som om bloggen har blivit min sovdagbok typ. Ja så nu ska jag kanske sluta tjata om min sömn hela tiden. Idag tänkte vi egentligen bara fara och träna och bara ta det lugnt annars, men när vi slog upp ögonen så var vädret helt okej och vi bestämde oss för att fara till Jian templet istället. Det var kanske lite av en besvikelse nog? de höll på att bygga en massa där så det mesta var under konstruktion så att säga. Suck! Men annars var det nog helt fina hus och där fanns jättestora buddhastatyer som kineserna stod och bad framför. Eller de stod inte och bad, utan stod på knäna och hade huvudet på en kudde framför dem :) Vi tyckte bara att de var i vägen när vi skulle fota statyerna, haha. Tyvärr så är tempel, museer, kyrkor och så vidare inte mitt största intresse. Vi blev nog ganska snabbt trötta på att spatsera där och stack iväg därifrån. Usch vad jag känner mig okulturell nu när jag läste igenom det här. Allt vi har gjort som har någon kulturell anknytning har vi tyckt att är tråkigt. Det som jag tycker är roligt är hm.. ?artificiella attraktioner?, typ Disneyland, haha + förstås sånt som inkluderar vackra vyer (nu menar jag en sandstrand med palmer och turkosblått hav) och också sånt som har med aktiviteter att göra (t.ex. åka slalom). Hups, ingen kulturnisse här inte. Idag kunde jag inte riktigt koncentrera mig på alla buddhastatyer för jag hade sjuk mage, suck! Som ni vet så kan man absolut inte tänka på något annat när magen är sjuk, man blir helt stel och tyst! Usch! Som tur gick det över efter ett tag, annars skulle hela dagen ha varit förstörd.

Vi gick superlångt längs huvudgatan Nanjing road och fönstershoppade i bl.a. Gucci, Marc Jacobs, Cartier osv? Oj tänk om man bara skulle kunna gå in och köpa vad man vill! Skulle vara underbart, men är man fattig studerande så är man! Resten av dagen gick i stort sett ut på att gå! Vi gick också och sökte efter en bokhandel som skulle ha bra med engelska böcker. Den var enorm! 7 våningar och helt fullproppad med kineser som satt och läste böckerna. Det tycks vara ett lördagsnöje här att fara till en bokhandel och sitta på golvet och läsa? Jag köpte en bok av Cecelia Ahren (ni vet hon som har skrivit Ps, jag älskar dig), den heter If you could see me now. Låter precis som en sådär superromantisk och löjlig roman som är sååå sköna att läsa. Läste också att Walt Disney hade köpt filmrättigheterna till den så det säger ju ganska mycket, hehe.

Sedan syndade vi och for på en glass till Swensen?s (världens godaste chokladglass!) Där satt vi och möglade ganska länge innan vi for hem igen.

Nu ska jag gå ta en snabbdusch (kan ju alltid inbilla mig att den blir snabb) och sedan ska jag gå ligga i sängen och läsa min nya bok :)


Sondag:

Traning var pa schemat idag, ett Xt 1 pass som vanligt. Skont att svettas lite. Vi skulle ha varit helt duktiga om vi skulle ha farit raka vagen hem efter traningspasset, men istallet hoppade vi av vid IKEA och trampade ut darifran med en daim och en pollypase i handen. Suck, det ar svart att skarpa sig nar bada tva ar likadana godisgrisar! Det var sa onodigt (men oj sa gott) for vi far ju fazers bla pa tisdagen nar Iiras mamma och syster kommer hit.

Nasta vecka kommer jag sakert inte att hinna blogga sa mycket for det kommer att vara full rulle varje dag! Vi har gjort upp ett superspackat program at dem :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj dendär boken e säkert bra! :D Ja köpt en bok för ett tag sen också, hups... "Marian Keyes - Är det någon där?" Håller på med den nu.. den e bra :)

2008-04-14 @ 14:10:16
URL: http://lindulii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0