Sondag

Vaknade arg imorse precis som vanligt! Det var såklart av kinesernas eviga borrande. Vi har bott här i över en månad nu och de har renoverat hela tiden. De kommer säkert att göra det hela tiden vi är här. Vi tänkte att vi ska begära rabatt när vi sticker härifrån... får se om det lyckas. Det största problemet är troligtvis att få dem att förstå vad vi menar, de pratar ju typ ingen engelska i receptionen så! Jag tycker faktiskt att de borde ge för de har inte med ett ord bett om ursäkt för renoveringen och dessutom för karaoken massor med oväsen också, så med andra ord är det aldrig tyst här. 


Iira och jag hade till och med kommit ihåg att det bytte till sommartid idag och ställde om våra klockor redan igår kväll. Så vi hade väckning på halv 12 imorse, eftersom vi skulle och träna 13.45. Två trötta flickor med ögon snart lika sneda som kinesernas begav sig iväg till bussen. När vi kom till bussen kollade vi på klockan där och såg att den bara var 12.10. Jaja tänkte vi, dom dumma kineserna har glömt att ställa om klockan i bussen. Så åkte vi vidare en stund, varenda klocka vi såg visade också på 12.10. Hm, sakta började våra trötta huvuden fundera på om kineserna överhuvudtaget byter till sommartid. Det gör de ju inte såklart!! Så där var vi en timme före träningarna skulle börja :D Nå vi var in och kollade i en superstor bokhandel ett tag istället. Denhär gången kom jag inte hem med någon bok fast det kliade i fingrarna. I butiken var det massor med kineser som satt på golvet och läste böcker. Iira tänkte att hon skulle göra detsamma, med skillnaden att hon inte läste boken utan bara vad den handlade om. Så hon satte sig ner på golvet och gjorde det. En stund fick hon läsa i lugn och ro, men sedan kom det en kines och petade på henne och frågade om hon kunde stiga upp. Hm.. undrar varför kineserna får sitta på golvet och läsa men inte vi? En annan konstig sak hände också. Jag gick omkring och kollade in en massa löjliga romaner när plötsligt en kines kom och petade på mig med en bok. Han sa att jag kanske var intresserad av den och att den är en internationell bestseller och att det är sista exemplaret de har kvar. Jag bara hm... men tog emot boken och kollade in den. Vad tror ni den handlade om? Jo det var något om successful business och marknadsföring och sånt! Lite konstigt att han kom med den till mej fast jag kollade på romaner. Jag såg ju säääkert ut som en affärskvinna med min kappa och min megastora träningsväska, haha :)


Nå tillsist var klockan så mycket att vi gick till gymmet och bytte om för att fara på passet. Idag var det ett bra pass som tur och riktigt svettigt. Men oj vad jag längtar efter LadyLine (obs Lindur! Int jumppala, haha) ska bli så skönt att fara på ett spinningpass! Vi duschade snabbt och gick ner till nedersta våningen och åt en wokade nudlar (kostade 1 euro, haha) Gott var det! Sedan for vi iväg hemåt igen. Dagen har gått jättelångsamt, vi kom hem redan halv fem och hade inte en aning om vad vi skulle göra. Så vi satt en stund på datorerna och möglade, Iira ringde till någon bekant via Skype och jag var faktiskt duktig medan och skrev rent mina kinesiska anteckningar. Men suck, Internet har fått nå fel här och mitt virusprogram har slutat uppdatera sig! Knorp! Mitt är inte det enda som har fått något fel, flera från klassen har också problem med sina. Varje gång jag går in på Internet meddelar virusprogrammet att det har upptäckt ett virus (trojan downloader small, vet nån vad det är?) men sedan så går det att trycka på "ta bort" och så meddelar det att angreppet har bekämpats och att objektet tagits bort. Så det låter ju bra, men problemet är att samma ruta ploppar upp var tredje minut typ... så jag vågar inte vara inne på Internet så mycket nu! Ni vet varför jag är så trög på att kommentera era bloggar nu iaf! Men jag hann läsa er rapport från pampas och det låter ju som ni har haft de superskojigt! Vad har ni riktit sjungit för snapsvisor, haha? Förresten Stef, har du nå speciella önskemål på tyger? Kan ju kolla på dem och se om man får köpa. Nog ryms det ju hem en bit tyg i väskan iaf :)


Efter att ha möglat hemma ett tag for vi och åt till Ajisen Noodles vid vårt centrum. På samma gång passade vi också på att handla lite. Vi tänkte frysa ihjäl medan vi gick dit för det blåste superkallt. Jag undrar nog när våren skall komma? Nu ska jag börja söka mig mot sängen så småningom, god natt!


Kommentarer
Postat av: Sisu

Kineserna kanske tycker att det e "perus" att det alltid e oljud där! Dom kanske inte fattar att i vissa delar av världen e man van att det ska vara tyst om nätterna... Blää!

På tal om Lady Line så står det på hemsidan att dom öppnar i Åbo på hösten! Typist att dom öppnar först nu...

Angående trojanen, eller trojanska hästen, så funkar en sån precis som i myten, dvs lurar dig att frivilligt släppa in den (sprids bl.a. via e-post tror jag) och sen förstör den en massa. Kolla typ wikipedia under trojansk häst! Jag googlade på trojan downloader small och det visade sig att folk hade haft problem med porrsidor som dök upp på datorn utan förvarning, att bilder inte gick att öppna osv. KUL!! Hur man blir av med det eller om din dator ens e "smittad" vet jag inte men... Hoppas de löser sig!

2008-04-01 @ 09:38:25
Postat av: Stef

Haha då man en gång minns att det blir sommartid så blir det inte heller.. :D
Öhm...tygönskemål... int vet jag.. nåt som ser lite kinesiskt ut typ? så kan jag sy någå å sen kan folk va som "ah va fin" å så e jag som "ja ninur ha köpt tyge i kina å sen ha jag sytt (host förstört?) det själv till en skjorta"
Men som sagt, känn ingen press med att köpa någå tyger..om du råkar va där dom säljer o minns å ork släpa hem så...

2008-04-03 @ 20:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0