En glass om dagen ar bra for magen :)

Var det inte sa ordspraket lyder? Det har iaf stamt bra in pa vart veckoslut ! Vi har haft underbart soligt och varmt vader har i Shanghai och sjalvklart har vi forsokt njuta av det ocksa ! Pa lordag var vi till Century Park, en otroligt stor park dar det fanns allt fran sjoar till en liten nojespark. Vi gick runt dar ett tag och jag hade bara pa mig en sommarklannning, superskont! Fast jag kande mig riktigt naken efter att ha haft pa mig en massa klader hela vintern :) det tar val ett tag att vanja sig vid att ga lattkladd igen, men jag klagar absolute inte!


I parken kunde man ocksa hyra olika sorts cyklar, t.ex. tandemcyklar. Vi gjorde inte det denna gang, men bestamde oss for att gora det nasta gang! Vilket betyder att vi helt klart kommer att fara tillbaka dit. Ljuvligt att inte bara ha en massa skyskrapor omkring sig utan grona trad och gront gras! Efter att vi hade gatt omkring dar ett tag kopte vi varsin glass och satte oss ner i graset. Dar satte vi ganska lange och bara sag pa kineserna :) Ganska intressant att se dem avslappnade ! De har alltid sa brattom har i Shanghai. Iira pluggade pa kinesiskan och jag gjorde tappra forsok, men kom hela tiden pa mig sjalv att sitta och stirra ut i tomma intet och inte komma ihag ett ord av det jag last, hups ! En skon dag var det iaf !


Sondagen gick at till ungefar samma sak. Vi sov ganska lange pa morgonen och sedan lag vi i sangen ett bra tag och sag pa "Gone with the wind", hehe :) Efter det kladde vi pa oss och gick till en park som finns i narheten av oss. Helt skont att inte behova hoppa pa nagot transportmedel till andra andan av stan. Parken var inte lika fin som Century Park, men dog helt bra at oss! Dar lag vi typ hela dagen och moglade och sa var vi ju sjalvklart och kopte varsin glass! Men vet ni vad? Magnumglassarna har ar supersmaa i jamforelse med hur de ser ut i Finland, snyft... haha!


Summan av kardemumman ar att det var ett skont veckoslut! Nu ar det mindre an en manad kvar tills vi far hem harifran, kommer att kannas vemodigt, konstigt och superskont pa samma gang! Man kommer ju tillbaka till verkligheten igen da man kommer hem. Har lever man mera i nagon sorts latsasvarld...hmm... later ju inte alls flummigt...


Nu ska vi ga pa lektion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0